Voor ouders is het niet mogelijk om direct contact met ons op te nemen. Gebruikt de school van je kind(eren) MijnRapportfolio? Dan kun je waarschijnlijk inloggen en de handleiding bekijken voor een antwoord op de meeste vragen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de leerkracht van jouw kind(eren) zodat zij eventueel contact met ons op kunnen nemen.
Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je school in het administratiesysteem heeft staan. Weet je niet zeker met welk e-mailadres je daarin staat bij de school? Vraag de groepsleerkracht eventueel dit voor je te controleren in hun ouderoverzicht.
Wachtwoorden resetten is eenvoudig zelf te doen. Je ontvangt een mail met daarin een link om je wachtwoord in te stellen. Na het aanvragen ontvang je binnen 3 minuten een mailtje (Check ook je ongewenste mail of spam folder). Krijg je deze niet? Dan heeft de school misschien een verkeerd of verouderd e-mail adres in het systeem staan, Vraag de groepsleerkracht welk e-mailadres er nu in MijnRapportfolio gebruikt wordt.
Je krijgt de meldingen niet direct bij een wijziging, meldingen worden iedere dag verzameld en op vaste tijden verstuurd. Als je de app gebruikt krijg je de meldingen via push notificaties. Gebruik je de app niet? Kijk dan als je ingelogt bent bij ‘Mijn account’ en kies voor meldingen via e-mail.
Zodra het kind niet meer actief is in het administratiesysteem (dit is in het jaar van schoolverlaten na 1 augustus, of bij een tussentijdse uitschrijving) wordt het account van ouders ook geblokkeerd. Je kan de school benaderen om te vragen of zij nog een offline versie van je kind kunnen toesturen.
Heb je 2 (of meer) kinderen op dezelfde school? Dan zou je via de kind selectie (bovenin) moeten kunnen wisselen tussen je kinderen. Staan ze hier niet allemaal tussen, dan staan de kinderen misschien niet juist gekoppeld in het administratiesysteem van school. Een schoolbeheerder kan dit voor je oplossen, vraag je groepsleerkracht bij wie je terecht kan of vraag de leerkracht of zij dit bij de beheerders kunnen controleren.
Heb je kinderen op verschillende scholen? Na het inloggen met je e-mailadres krijg je een schoolkeuze waar jij als ouder gekoppeld bent. Krijg je deze keuze niet, dan hebben de scholen waarschijnlijk verschillende e-mailadressen voor jou in hun administratiesysteem staan. Vraag dit na bij de school die je na het inloggen niet te zien krijgt. Laat daar je mailadres aanpassen.
MijnRapportfolio verwerkt persoonsgegevens in opdracht van de school. Hiervoor volgen wij alle protocollen om persoonsgegevens op een zo veilig mogelijke manier te verwerken. Kijk eens op de pagina Privacy & Security welke maatregelen er genomen worden om deze informatie zo veilig mogelijk te verwerken.
Wij verwerken de persoonsgegevens in MijnRapportfolio alleen om een werkende dienstverlening te bieden. Gegevens worden nooit verstrekt aan derden.
Je hebt waarschijnlijk 2 accounts met verschillende rechten (bijvoorbeeld leerkracht en ouder). Hierdoor kan het systeem je niet inloggen als ouder, omdat je account al leerkracht rechten heeft. Wij raden aan om voor een leerkracht account altijd je werk e-mailadres te gebruiken en als ouder altijd een privé e-mailadres te gebruiken. Je kunt dan met de verschillende e-mailadressen inloggen voor de verschillende rollen.
MijnRapportfolio is afgestemd op de wensen van de school en in opdracht van de school. Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij de groepsleerkracht van je kind(eren). Deze kan eventueel vragen doorzetten aan de schoolbeheerder.
Heb je vragen voor ons, bijvoorbeeld over de verwerking van gegevens (kijk ook op de pagina ‘Privacy & Security’) dan kun je hiervoor terecht bij de school. Zij kunnen eventueel contact met ons opnemen.
De veelgestelde vragen op deze pagina zijn vooral gericht op vragen omtrent het inloggen. Kun jij gewoon inloggen in MijnRapportfolio? Raadpleeg dan eens de handleiding (deze is specifiek afgestemd op de onderdelen die de school van jouw kinderen gebruikt). Door rechtsboven op de 3 puntjes te klikken kun je de handleiding vinden.
Je gebruikersnaam is het e-mailadres dat je school in het administratie systeem heeft staan.
Wachtwoorden resetten is eenvoudig zelf te doen. Je ontvangt een mail met daarin een link om je wachtwoord in te stellen. Na het aanvragen ontvang je binnen 3 minuten een mailtje (Check ook je ongewenste mail of spam folder). Krijg je deze niet? Dan heeft de school misschien een verkeerd e-mail adres in het systeem staan. Controleer het administratiesysteem om te kijken welk e-mailadres gebruikt wordt. De schoolbeheerder kan eventueel controleren of er een account is voor je.
Als je ingelogd bent als leerkracht kun je rechtsboven het menu openen. Onder het kopje ‘Ouders beheren’ zie je welke e-mailadressen (gebruikersnaam) er in jullie systeem staat voor de ouders. Klopt dit niet? Vraag dan je administratie om het aan te passen in het administratiesysteem (het wordt dan de volgende dag doorgevoerd in MijnRapportfolio). Lukt dit niet? Vraag dan of de schoolbeheerder het e-mailadres handmatig kan aanpassen in MijnRapportfolio.
Als je bent ingelogd in MijnRapportfolio kun je via het menu naar de ‘Help’ pagina. Zie je in het menu de optie ‘Schoolbeheerder’ staan, dan heb jij de rechten van schoolbeheerder. Anders zie je op de Help-pagina onder contact (deze vind je ook direct op de startpagina) wie er binnen jouw school de rechten van schoolbeheerder hebben.
Waarschijnlijk ben je in het administratiesysteem niet aan een groep gekoppeld. Je kunt de schoolbeheerder vragen om je eventueel handmatig aan een groep te koppelen.
Het kan ook zijn dat je een specifieke rol hebt binnen het systeem waarbij je geen toegang hebt tot de groepen en kinderen. Vraag hiernaar bij je schoolbeheerder (te vinden in het menu onder het kopje ‘Help’).
Je hebt waarschijnlijk 2 accounts met verschillende rechten (bijvoorbeeld leerkracht, schoolbeheerder en/of ouder). Hierdoor kan het systeem je niet inloggen als onder bepaalde rollen, omdat je account al bepaalde rechten heeft. Wij raden aan om voor een leerkracht account altijd je werk e-mailadres te gebruiken en als ouder altijd een privé e-mailadres te gebruiken. Je kunt dan met de verschillende e-mailadressen inloggen voor de verschillende rollen.
Ben je schoolbeheerder op één school maar niet op de andere? Dan kun je het beste met verschillende gebruikersnamen inloggen in de verschillende scholen. Raadpleeg hiervoor de handleiding.
Dit kan via het ticketsysteem in MijnRapportfolio (Contact & Tickets). Heb je dit menu-item niet? Dan kun je onder het kopje ‘Help’ kijken wie er op jouw school de schoolbeheerders zijn. Zij kunnen dan een ticket voor je indienen. Wil je aanvullende informatie geven bij een bestaand ticket? Laat dan in het contactformulier je ticketnummer achter zodat we je sneller kunnen helpen.
De veelgestelde vragen op deze pagina zijn vooral gericht op toegang tot je account. Als je kunt inloggen kun je naar de ‘Help’ pagina voor veel gestelde vragen of informatie. Daarnaast kun je ook de handleiding daar vinden die specifiek is afgestemd op de onderdelen die jouw school gebruikt in MijnRapportfolio.
Je kunt als leerkracht van een school die MijnRapportfolio gebruikt, altijd contact met ons opnemen. Binnen iedere school kan de schoolbeheerder tickets indienen als er vragen zijn, hulp nodig is of er aanpassingen moeten worden gemaakt in jullie omgeving. Je neemt dan direct contact op met onze adviseurs die jullie school verder helpen. Mocht je een aanvullende vraag hebben dan kun je dit via het contactformulier doen. Let op dat het wel altijd nodig is om hierbij een ticketnummer bij de hand te hebben. Dit kan je schoolbeheerder terug vinden bij het ticket in MijnRapportfolio. Check op de ‘Help‘ pagina om te zien wie er bij jou op school de schoolbeheerders zijn. Ben jij de schoolbeheerder? Dan kun je het ticketnummer vinden op de pagina ‘Tickets & contact‘ voor je specifieke ticket.
Gebruikt jouw school nog geen MijnRapportfolio maar wil je meer informatie over de mogelijkheden? Je kunt via het contactformulier ook informatie aanvragen of een kennismaking inplannen!